Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(58)
Forma i typ
Książki
(58)
Poradniki i przewodniki
(23)
Publikacje fachowe
(22)
Publikacje naukowe
(11)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(2)
Dostępność
dostępne
(37)
wypożyczone
(20)
tylko na miejscu
(10)
Placówka
Łódź - Wypożyczalnia
(40)
Łódź - Czytelnia
(10)
Pabianice - Wypożyczalnia
(17)
Autor
Okuniewski Juliusz
(11)
Grandin Temple (1947- )
(7)
Attwood Tony (1952- )
(5)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(5)
Jaroszewski Karol
(3)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(3)
Knapp Julie
(3)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(3)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(2)
Hénault Isabelle (1973- )
(2)
Kuś Joanna (pedagog)
(2)
Melillo Robert
(2)
Myers Jennifer McIlwee
(2)
Panfil Katarzyna (1986- )
(2)
Różańska-Gał Anna
(2)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(2)
Sørensen Patricia
(2)
Turnbull Carolline
(2)
Węsierska Katarzyna
(2)
Świątek-Brzezińska Beata
(2)
Arnwine Bonnie
(1)
Ayres A. Jean (1920-1988)
(1)
Baker Jed
(1)
Ball James (1962- )
(1)
Banaszczyk Izabela
(1)
Barron Sean
(1)
Biel Lindsey
(1)
Bogdashina Olga
(1)
Borkowska Maria (pediatra)
(1)
Brutten Gene J. (1928-2013)
(1)
Charner Kathy
(1)
Chromik-Kovačs Joanna
(1)
Cieślik Elżbieta
(1)
Clark Charlie
(1)
Corneloup Alain (1939- )
(1)
Delaney Tara
(1)
Deman Isabelle
(1)
Domagała Aneta
(1)
Dubin Nick
(1)
Edelson Stephen M
(1)
Eide Brock L
(1)
Eide Fernette F
(1)
Gaweł Katarzyna
(1)
Gordon Edwin (1927-2015)
(1)
Grandin Temple (1947- ). Autor
(1)
Griffin Simone
(1)
Hudson Diana
(1)
Jankowska Małgorzata (pedagog)
(1)
Jaśkowiak Mateusz
(1)
Johnson Jane (1966- )
(1)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(1)
Klimas-Kuchtowa Ewa
(1)
Kowalik Elżbieta
(1)
Kranowitz Carol Stock
(1)
Lillard Paula Polk (1931- )
(1)
Mariańczyk Katarzyna
(1)
Masłowska Katarzyna
(1)
Milewski Stanisław (1956- )
(1)
Moran Paddy-Joe
(1)
Murphy Maureen
(1)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(1)
Otrębski Wojciech (1962- )
(1)
Peske Nancy K. (1962- )
(1)
Porter Joseph
(1)
Pszczółka Jolanta
(1)
Reid Gavin (1950- )
(1)
Roberts Jacqueline
(1)
Sandler Dianne
(1)
Schwinghammer Ylva (1984- )
(1)
Shaywitz Sally E
(1)
Sher Barbara (1943- )
(1)
Skowrońska Emilia
(1)
Słupek Kazimierz
(1)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(1)
Trusiewicz Marlena
(1)
Tłokiński Waldemar (1945- )
(1)
Vanryckeghem Martine
(1)
Wehner Lore (1964- )
(1)
Welsche Mone
(1)
Williams Katrina (pediatra)
(1)
Winczewski Piotr
(1)
Zajączkowski Ryszard (1961- )
(1)
Zysk Veronica
(1)
Zyśk Justyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(52)
Okres powstania dzieła
2001-
(53)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
Kraj wydania
Polska
(58)
Język
polski
(58)
Odbiorca
Rodzice
(17)
Nauczyciele
(9)
Logopedzi
(4)
Psychoterapeuci
(4)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Dzieci
(2)
Lekarze
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Przedszkola
(2)
Psycholodzy
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Terapeuci
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Chorzy z afazją
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Neurologopedzi
(1)
Oligofrenopedagodzy
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci SI
(1)
Terapuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Dziecko autystyczne
(17)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(16)
Autyzm
(11)
Dysleksja i dysgrafia
(7)
Osoby z autyzmem
(7)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(5)
Wychowanie
(5)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(4)
Dziecko z zespołem Aspergera
(4)
Gry i zabawy
(4)
Nauczanie
(4)
Terapia zabawą
(4)
Uczucia
(4)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(4)
Zaburzenia mowy
(4)
Zaburzenia zachowania
(4)
Dzieci
(3)
Gry i zabawy ruchowe
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Leczenie
(3)
Stosowana analiza zachowania
(3)
Terapia logopedyczna
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Zespół Aspergera
(3)
Czytanie
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dyspraksja
(2)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Grandin, Temple (1947- )
(2)
Integracja sensoryczna
(2)
Lęk
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Osoby z zespołem Aspergera
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Seksualność
(2)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(2)
Terapia sensoryczna
(2)
Trening umiejętności społecznych
(2)
Uczenie się
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zespół ADHD
(2)
Afazja
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Audiacja
(1)
Autodestruktywność
(1)
Balbutologopedia
(1)
Barron, Sean
(1)
Chorzy po udarze mózgu
(1)
Chorzy z afazją
(1)
Czytanie ze zrozumieniem
(1)
Dorośli
(1)
Dubin, Nick
(1)
Dyskalkulia
(1)
Dyslektycy
(1)
Dziecko jąkające się
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Geragogika
(1)
Gerontologopedia
(1)
Gniew
(1)
Grafomotoryka
(1)
Grupy rówieśnicze
(1)
Jąkanie
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Kinezyterapia
(1)
Klasa szkolna (socjologia)
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Leczenie zabawą
(1)
Logopedia
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metoda Sherborne
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Metody nauczania
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Muzyka
(1)
Mózg
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Nastolatki
(1)
Nauka czytania
(1)
Nauka liczenia
(1)
Nauka pisania
(1)
Neurorehabilitacja
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Otępienie
(1)
Pamięć
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pisanie
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Pornografia dziecięca
(1)
Praca
(1)
Przestępstwo przeciw wolności seksualnej i obyczajności
(1)
Psycholingwistyka
(1)
Psychologia
(1)
Psychoterapia
(1)
Psychoterapia grupowa
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
Temat: miejsce
Niemcy
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(35)
Opracowanie
(9)
Podręcznik
(6)
Praca zbiorowa
(6)
Ćwiczenia i zadania
(5)
Materiały pomocnicze
(2)
Monografia
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Poradniki [Typ publikacji]
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(26)
Psychologia
(26)
Medycyna i zdrowie
(18)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Historia
(2)
Językoznawstwo
(2)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
58 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łódź - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 343879 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łódź - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 334184 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Uczenie się stanowi funkcję mózgu, a zaburzenia uczenia się odzwierciedlają nieprawidłowości w funkcjonowaniu układu nerwowego. W książce przedstawiono klasyczną teorię A. Jean Ayres, według której dezorganizacja integracji sensorycznej stanowi przyczynę trudności w nauce. Terapia tych zaburzeń kładąca nacisk na integrację sensoryczną to szczególna strategia nie skupia się bowiem na nauce konkretnych umiejętności, takich jak dopasowywanie bodźców wzrokowych, zapamiętywanie sekwencji dźwięków, rysowanie linii czy też opanowywanie podstaw programowych. Jej celem jest rozwijanie mózgu w taki sposób, by był on w stanie nauczyć się samodzielnego radzenia sobie z zadaniami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Łódź - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 349312 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pabianice - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 54716 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
„Wczesna interwencja może radykalnie odmienić los dziecka i poprawić jakość nie tylko jego życia, ale także całej jego rodzi­ny. Tak ogromny bywa jej wpływ. Jeśli od najwcześniejszych lat życia dziecka zaczniemy kłaść solidne fundamenty pod przyszłe procesy uczenia się, to zwiększymy jego szanse na odniesienie sukcesu w wieku dorosłym. Niestety często dzieje się tak, że po przeprowadzeniu diagnozy dziecka rodzice zostają z nią sami, pozbawieni istotnych informacji poruszają się po omacku, nie wiedząc, od czego zacząć. Niniejsza książka będzie światełkiem, które wskaże wam drogę i rozjaśni mrok tych pierwszych, często przerażających chwil”. z przedmowy dr Temple Grandin
W niniejszej książce autor odpowiada na trzy podstawowe pytania zadawane przez rodziców dzieci z autyzmem: Co powinienem najpierw wiedzieć? Co powinienem najpierw zrobić? Jaki program terapii jest odpowiedni dla mojego dziecka?
James Ball w przystępny sposób tłumaczy, czym jest autyzm, a czym nie jest, i przedstawia program wczesnej interwencji oraz składniki „idealnego” programu terapii dla małych dzieci z zaburzeniem ze spektrum autyzmu. Omawia też różne techniki o udowodnionej skuteczności oraz narzędzia pozwalające ocenić, czy techniki te są odpowiednie dla danego dziecka i jego rodziny.
James Ball jest doktorem pedagogiki i dyplomowanym specjali­stą w zakresie analizy zachowania (BCBA). Od ponad 20 lat zaj­muje się dziećmi i osobami dorosłymi dotkniętymi autyzmem. Dba o zapewnienie przysługujących im świadczeń edukacyjnych i opiekuńczych, organizuje też pracę zawodową dla takich osób.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Łódź - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 347577 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pabianice - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 54235 [Informacja] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łódź - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 342305 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W ostatnich kilkudziesięciu latach pojawiły się rozmaite koncepcje autyzmu, według których u źródeł głównych cech tego zaburzenia leżą trudności z percepcją sensoryczną. Badania wykazały, że podobne wzorce zachowania – upośledzenie interakcji społecznych i komunikacji oraz ruchy stereotypowe – występują zarówno u osób niewidomych, jak i u dzieci autystycznych. Mimo to trudności sensoryczne wciąż bywają pomijane w diagnozie i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Olga Bogdashina wskazuje na różnice związane z percepcją sensoryczną w autyzmie i opisuje wpływ doświadczeń percepcyjnych na powstanie odmienności w sferze poznawczej. Niniejsza publikacja, oparta na wynikach najnowszych badań, umożliwi rodzicom, terapeutom i nauczycielom zrozumienie problemów związanych z percepcją sensoryczną w autyzmie, a także zapoznanie się z metodami i technikami, które pozwolą zminimalizować trudności i wykorzystać mocne strony osób autystycznych.
Olga Bogdashina jest wykładowczynią, badaczką i autorką ponad dwunastu książek na temat autyzmu. Kierowała pierwszym ośrodkiem dziennej opieki dla dzieci autystycznych na Ukrainie i przyczyniła się do powstania Międzynarodowego Instytutu Autyzmu na Syberii. Ma dorosłego autystycznego syna, dzięki czemu nie tylko doskonale porusza się w dziedzinie literatury naukowej, lecz także ma przywilej bezpośredniego dostępu do wiedzy na temat myślenia i zachowania dzieci z tym zaburzeniem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Łódź - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 349668 [Wypożyczalnia], 351029 [Wypożyczalnia] (2 egz.)
Pabianice - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54826 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łódź - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 356350 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia.
Na podstawie doświadczeń zdobytych podczas kilkunastoletniej pracy terapeutycznej z dziećmi z zespołem Aspergera, ich rodzicami i nauczycielami oraz dzięki warsztatom prowadzonym w szkołach autorki poradnika opracowały zbiór sposobów radzenia sobie z trudnościami, które towarzyszą objawom zespołu Aspergera w domu i szkole (źródło opisu: http://www.azymut.pl).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łódź - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 352768 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łódź - Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 342320 Cz (Ped. 3804) [Czytelnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poradnik jest skierowany do nauczycieli przedszkoli i szkół podstawowych, którzy napotykają problemy w zarządzaniu klasą - zarówno do dydaktyków początkujących, realizujących swoje pierwsze lekcje, jak i bardziej doświadczonych, zmagających się z określonymi trudnościami w pracy. Publikacja ta zainteresuje również rodziców i wszystkich tych, którzy chcą lepiej zrozumieć, czego szkoła od nich oczekuje i co może im dać. Każdy z przedstawionych tu pomysłów stanowi rezultat wielu lat pracy w nauczaniu, każdy z nich został poddany obserwacji i weryfikacji przez autora bądź też przez nauczycieli kształconych pod jego kierunkiem. Jak zarządzać klasą? Jak dostosować się do szkolnego środowiska? Czy wszystkie czynniki mające wpływ na funkcjonowanie klasy są równie ważne? Na te pytania i wiele innych niniejsza książka wskazuje odpowiedzi w formie rzeczowych, funkcjonalnych pomysłów, które skłaniają czytelnika do refleksji nad jego własną praktyką.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Pabianice - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54715 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łódź - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 350959 [Wypożyczalnia], 352266 [Wypożyczalnia] (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łódź - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 353492 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka Anety Domagały pt. Trudności w pisaniu. Poziom graficzny pisma to ważna publikacja skierowana do środowiska edukacyjno-diagnostyczno-terapeutycznego. Przedstawiona w niej systematyczna charakterystyka zjawisk oraz nowo opracowane narzędzie Karta oceny poziomu graficznego pisma z rejestrem symptomów trudności grafomotorycznych zapewne okażą się przydatne dla specjalistów (logopedów, pedagogów, psychologów), w szczególności zaś dla nauczycieli (przede wszystkim nauczania początkowego oraz polonistów), pomagających uczniom szkół podstawowych w opanowaniu umiejętności pisania. Książka zainteresuje także studentów logopedii, psychologii, pedagogiki oraz pracowników nauki, których przedmiotem badań są sprawności grafomotoryczne i zaburzenia w ich rozwoju. Autorka ukazała w logopedycznej perspektywie badawczej istotne problemy w opanowaniu umiejętności pisania obserwowane w sferze grafomotoryki, wnikliwie analizując niepożądane zjawiska, udokumentowane licznymi przykładami zgromadzonymi w toku badań uczniów szkół podstawowych, a także wskazując sposoby postępowania z wykorzystaniem różnych procedur diagnostycznych. Z recenzji dr hab. Urszuli Mireckiej, em. prof. UMCS
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łódź - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 358666 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łódź - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 351030 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łódź - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 336741 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łódź - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 352417 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łódź - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 352044 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorka opowiada o swoich doświadczeniach szkolnych, okresie dojrzewania i pierwszych krokach na rynku pracy z perspektywy osoby z zaburzeniami z ASD. Doświadczenia własne autorki stanowią pretekst do przekazania Czytelnikowi rad dotyczących kierowania karierą adolescenta z autyzmem. W książce skupiono się na sposobie funkcjonowania poznawczo-społecznego osób ze spektrum. Grandin używa prostego języka, a jej narracja nie przytłacza nadmiarem faktów naukowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Pabianice - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54432 [Informacja] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej